Visitkort – tilgængelige for alle.

On June 27th, 2011, posted in: Blog by 0 Comment

Mens alle mennesker har travlt med at få deres iPhone 5. Er ikke alle velkommen i det 21. århundrede endnu. Jeg kender masser af medarbejdere, der ikke har en smartpone og stadig kunne finde på at dele visitkort ud til potentielle kunder.

Visitkort er utrolig nemt at uddele og mere bekvemt end at have en dyr telefon, selv om mange virksomheder forsøger at skære omkostningerne ned. Mens iPhone apps som Bump er ret cool (som ikke ønsker at støde iPhones med hinanden?), Er det ikke meget nemmere at række kortet over til den person, du taler med i stedet for at begge parter skal have mobilen i hånden?

Ikke alene er visitkortet nemt for netværket og at have det på hånden, men tænk på at møde en potentiel klient for første gang. Normalt, når du giver dem dit visitkort, er det mens du er midt i en samtale eller er på vej ud af én.
Plus, i mit tilfælde, jeg har lettere ved at huske nogen, når jeg har noget konkret i hånden, ikke en upersonlig virtuelt kort sendt til min telefon. Dette gælder især for almindelige navne, så som Martin Hansen, hvor en hurtig Google-søgning eller Facebook detektivevner vil give noget nyttigt.

Visitkort taler meget om din kreativitet og din virksomhed.

Hvis du er i et kreativt felt, skal du have et visitkort, kunderne vil være mere tilbøjelige til at arbejde sammen med dig, hvis de rent faktisk kan se, hvad du kan gøre og udrette. Du må ikke gå glip af en chance for at lave en varig førstegangs indtryk.

Visitkort er ikke blot en måde at få dine oplysninger på tværs af netværket, de er også store afsætnings værktøjer. Oprettelse af unikke visitkort er en måde at gøre et indtryk på og blive husket. Indtil du kan oprette et sparke røv visitkort, sørg for at vise din personlighed og have alle de relevante oplysninger om din virksomhed.

Visitkort er dybt forankret i Ritualer

Visitkort ritualer er endnu vigtigere i udlandet, især i Kina og Japan. I Kina er det passende at præsentere dit visitkort med begge hænder, men ikke til at skrive på. Desuden bruger de guld blæk og betragtes lovende. I Indien, er det korrekt etikette kun at bruge højre hånd til at give og modtage visitkort. Og i Japan udveksles visitkort ceremoniel. Visitkort modtages med begge hænder, men gives kun med den ene hånd og behandles som en forlængelse af den person, så de får den største respekt.

Hvordan ville disse ritualer overleve i et virtuelt visitkort samfund?

Hvis du ejer en virksomhed, har du brug for et visitkort, et der skiller sig ud fra andre. ReklameZonen er som en af de eneste reklamebureauer
i Danmark der tilbyder visitkort i eksklusivt design som i metal og plastik. se mere på www.reklamezonen.dk/inspiration


[top]
Leave a Reply