Skraldespands test

On February 25th, 2011, posted in: Blog by 0 Comment

Dit visitkort er ofte det første indtryk en potentiel kunde har med din virksomhed. Visitkortets design og budskab vil i sidste ende vil afgøre, om det bliver smidt i skraldespanden eller skaber kontakt og salg.

ReklameZonens har udarbejdet en visitkort test som kan guide dig. Vil dit visitkort bestå testen eller blive smidt i papirkurven?

Grib i lommen, hiv din pung op og træk dit visitkort frem!

Så er du klar til testen her!

Størrelsen betyder noget!

Er dit visitkort i overensstemmelse med den traditionelle størrelse på 85.5 x 54 mm? En anelse større og det vil ikke passe i tegnebøger eller de fleste visitkort holdere. Er størrelsen ok, så gå videre, hvis ikke så smid det i papirkurven og bestil et nyt!

Kvalitet

Er din visitkort design i professionel kvalitet, papir, plastik/pvc, metal eller er det spinkelt med perforerede kanter? Er kvaliteten professionel, så gå videre, hvis ikke så smid det i papirkurven og bestil et nyt!

Blæk eller væk?

Dryp noget væske på dit visitkort. Hvis blækket løber, består det ikke testen smid det i skraldespanden og bestil et nyt!. Hvis blækket ikke løber, gå videre i testen.

Farve testen

Farverige kort kan forøge dit professionelle image. For meget farve kan forringe. Trash dit kort, hvis det kun er sort og hvidt eller har mere end 3 farver, medmindre det er et fotografi. Består dit visitkort her også, gå roligt videre.

Logo

Synes du selv at dit logo sparker røv og du med hånden på hjertet kan sige du synes det er på højde med de heftigste på markedet? Eller er dit logo lidt uoriginalt og kedeligt? Et lækkert logo er det første man ser og lever dit ikke op til det, så få lavet et nyt logo og visitkort og smid det gamle på skraldespanden. Er dit logo i orden, så gå blot videre i testen.

Identitet og design

Dit visitkort skal det klart fortælle folk, hvad du gør og tilbyde et meningsfuldt budskab. Ingen besked tilføjer forvirring, og dit kort ender i skraldespanden. Opfylder dit visitkort dette, gå videre til næste trin.

Image match

Dit visitkort design skal matche din virksomheds image. Hvis du er en designer, så skal kortet være kreativt. Hvis dit kort er ude af trit med dit image, så tid til at skrotte det og bestille nyt… Afspejler dit visitkort dit image, gå videre til næste fase i testen.

Skriftstørrelse

Er dit kort proppet med information? Luft på kortet vil gøre det lettere at absorbere dit budskab. Hvis du har en masse at sige, så føj det til bagsiden af visitkortet. Er printet så småt at du må bruge lup for at læse hvad der står? Få bestilt nogle nye visitkort og skil dig af med det gamle… Ellers gå videre til sidste del af testen.

Kontakt Information

Dine kunder eller potentielle kunder skal have så mange midler som muligt for at kontakte dig. Dit visitkort design bør omfatte: telefon, evt. fax, e-mail og hjemmeside. Manglende kontakt informationer henviser dit kort til skraldespanden.

Du har kun én chance for at gøre et godt første indtryk. Sørg for, at du investere i den bedste visitkort design du har råd til.

Visitkortet er din introduktion til en klient og prisen pr kort, er penge givet godt ud, hvis det formidler dit budskab skarpt og efterlader et indtryk.

Hvis dit visitkort ikke bestod testen på et eller flere punkter, så ring til ReklameZonen i dag og lad os sammen finde det perfekte design til dig, som sidder lige i øjet og dermed efterlader dine kunder med et langvarigt kvalitets indtryk af din virksomhed. Et sådan indtryk kan med fordel også overdrages til dine andre tryksager såsom faktura, brevpapir, brochure, samt dine online medier.


[top]
Leave a Reply