Selv hvis du ikke har hørt om begrebet “QR-koder« før, har du sikkert set dem. Disse koder, eller rettere stregkoder, dukker op på forbrugerprodukter, i større publikationer og endda på reklameskilte. Opfundet i Japan, QR-koder består af et kvadratisk mønster, der består af sorte moduler på en hvid baggrund. De kan bruges til at indkode en URL, tekst eller andre dataer og kan afkodes hurtigt af dedikerede stregkodelæsere og kameratelefoner. QR står for hurtig reaktion og giver forbrugerne adgang til oplysninger om din virksomhed og produkter, hurtigere end nogensinde før.

Det seneste nyt i online markedsføring

Hvis du er på udkig efter en innovativ og helt ny metode til at fremme din virksomhed, er QR koder vejen. En simpel QR-kode på en annonce, i din brochure eller på dine produkter kan du nemt henvise dine kunder til et bestemt område på dit websted, som giver dem adgang til rabat koder eller give dem oplysninger, som vil hjælpe dem til at bruge dine produkter. Mulighederne er uendelige og efterhånden som de bliver mere og mere populære hos forbrugerne er det en god ide at komme foran dine konkurrenter og begynde at bruge denne form for markedsføring.

Kom foran dine konkurrenter

Reklamer din kode er nemt. Dybest set, hvor som helst hvor du normalt ville annoncere eller placere tekst eller billeder kan bruges til at placere en QR-kode på. Ved hjælp af disse koder vil du give dine kunder og potentielle kunder en nem og hurtig måde til at finde ud af mere om dig og den perfekte mulighed for at vise funktionaliteten i deres mobiltelefon. Disse dage, ønsker forbrugerne mange oplysninger, og de vil have det hurtigt. QR koder kan scannes i farten, i toget, i en butik eller derhjemme og meget gerne kontakt oplysninger, som de kan blive henvist til, når det er nødvendigt.

Din QR kode vil være unik for dig og kan integreres med de oplysninger, du gerne vil stille til rådighed for din målgruppe. Hvis du har brug for inspiration til, hvordan man bedst udnytter QR koder til at fremme din forretning så her er bare et par ideer:

* Visitkort – Medtag en kode på dit visitkort, der dirigerer dine kontakter til en bestemt webside, eller en videopræsentation.

* Pressemeddelelser – en kode på dine pressemeddelelser kan give læserne mere information om dine produkter eller tjenester.

* Produkt Emballage og Litteraturselskab – Det er nemt at inkludere en kode på disse poster, og det er en af ​​de mest populære anvendelser i dag.

* Websites – mere tilgængeligt end en simpel URL. Brug en kode til at dirigere kunderne til din hjemmeside eller specifikke sider af interesse.

* Reklamemateriale – Brug af enhver form for online eller offline annoncering for at give brugerne nem adgang til yderligere oplysninger om dine produkter eller tjenester.

Når det bruges sammen med dine andre marketing processer, kan QR koder være yderst effektiv, og ser ud til at blive en standard metode til online markedsføring.

 

 

Skrevet af Michael Pedersen 2011

 


[top]
Leave a Reply