Dit brand skal have ærligt indhold og ikke bare tomme løfter.

Du skal kunne bevise det du lover overfor dine kunder. Du kan ikke fortælle kunderne i f.eks. ikke har gebyrer, hvis I, i virkeligheden har en masse skjulte gebyrer. Eller “Vi tilbyder vores kunder suveræn service”  hvis behandlingen af  kunderne i virkeligheden ikke stemmer overens.

Virksomhedens overordnede strategi skal understøtte dit brand. Corporate branding er understøttet af alle dine produkter og ansatte.
Du skal kende dine kunder og udfra det skabe et brand med værdier og holdninger som imødeser dine kunder. Hvis du ikke har det nødvendige kendskab til dine kunder, kan du ikke føre din virksomhed frem i verden. Prioritering og målrettet indsats er nøgleord.

Hvorfor er Coca-cola eller MacDonalds så meget bedre end de andre.

Det er de heller ikke, men de kender deres kunder og målretter produkter og reklamer utrolig effektivt. Kommunikationen skal være oprigtig og følge dit brands visioner og være på samme bølgelængde som dine kunder.

Internet og online medier er enormt vigtig for din markedsføring. Her kan det lade sig gøre at skabe et netværk for dine kunder og markedsføre sig effektivt via Google, Facebook og linkkataloger. Og samtidig holde øje med statistikker og lære dine kunders vaner.

Målrettet markedsføring er vejen frem. Indsatsen skal ramme den rigtige målgruppe, det er effektivt og sparer penge.

Et brand skal sætte rødder dybt i virksomheden og skal give mening. Det skal have indflydelse på dine medarbejderes motivation og loyalitets følelse. Det smitter nemlig af på kunderne.

Lyt til markedet og dine kunder. Virksomheden kan altid udvikle og optimere sit brand. Udvikle samarbejdet internt, optimere forretnings-gangene og serviceniveauet. Fungerer virksomheden godt er der ingen grænser.

Målet er forbedring af virksomhedens salg og glade loyale kunder. Det er et faktum at glade kunder køber mere.

Skrevet af Michael Pedersen (Reklamezonen)



[top]
Leave a Reply